Omsætningen voksede i 2016 med 940 mio. kr. og landede på i alt 12,3 mia. kr. eksklusive moms mod 11,4 mia. kr. året før. Kæden vinder således 0,8 procentpoint markedsandel og er i dag Danmarks omsætningsmæssigt næststørste dagligvarekæde. Det skriver Rema 1000 i en pressemeddelelse.
Ifølge administrerende direktør i Rema 1000, Henrik Burkal, er den fortsatte vækst udtryk for, at kunderne oplever stor værdi og kvalitet for pengene. Rema 1000 er i pressen blevet kaldt ”discounternes Irma”, og ifølge Henrik Burkal passer det godt med ambitionen:
- Undersøgelser fra YouGov viser, at kunderne oplever, at de får mest værdi for pengene i Rema 1000, samt at vi på kvalitet kun marginalt overgås af Irma og Føtex, siger han.
- Vores købmænd og medarbejdere i butikkerne er den største del af forklaringen på, at vi fortsat har fremgang. Vi er i dag over 10.000 mennesker i Rema 1000 i Danmark, som viljestærkt og ydmygt dagligt arbejder for at give vores øverste chef, kunden, en god oplevelse, fortsætter han.
Rema 1000 voksede med i alt 14 butikker sidste år, så kæden ved udgangen af 2016 havde 284 butikker. Efter åbningen på Bornholm i starten af februar er Rema 1000 landsdækkende og har i dag 287 butikker. Kæden regner med at runde milepælen på de 300 butikker i år.
- Vi har fortsat store vækstambitioner, og vi har brug for flere dygtige mennesker både i butikkerne og i baglandet for at fortsætte den positive udvikling, siger Henrik Burkal.
Rema 1000 har en ambition om at blive Danmarks største dagligvarekæde målt på omsætning med mindst 400 butikker.

